Forum Index

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Incomplete posts.

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
marsvin



Joined: 01 Feb 2009
Posts: 2

PostPosted: Sun Feb 01, 2009 2:55 am    Post subject: Incomplete posts. Reply with quote

Ik maak gebruik van news4 al sinds een maand of twee en tot op heden heeft het altijd perfect gewerkt. Sinds de storing van een paar dagen geleden krijg ik van (bijna) geen enkele post meer alle headers binnen.

Dit probleem doet zich voor met Newsbin, Grabit blijft uberhaupt hangen op het scherm "Loading group alt.binaries.xxx.xxx". Ik heb al geprobeerd de oude headers te verwijderen, de cache directories leeg te maken en zelfs het programma volledige te her-installeren.

Als ik via b.v. binsearch een nzb genereer kan ik de posts wel gewoon downloaden. Het is dus alleen een probleem van de headers.

Is het mogelijk dat dit nog nasleep is van de storing van van de week?
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sun Feb 01, 2009 10:55 am    Post subject: Reply with quote

Net via Newsleecher 3.8 getest in 3 verschillende groepen en de headers zijn daar gewoon compleet, kan je probleem dus niet reconstureren.

Stuur een mail naar support met alle concrete info / (test)details?


Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
breka



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 2

PostPosted: Fri Nov 20, 2009 3:18 pm    Post subject: onvolledige headers Reply with quote

Sinds enkele weken stel ik vast dat de binariesgroepen bij de newsserver News4.usenet4u.nl heel wat onvolledige headers heeft. Ik heb gelukkig nog wat Gb staan bij de oude news3.usenet4u.nl, zodat ik daar de ontbrekende headers kan recupereren.

Iemand enig idee waarom dat gebeurt?

Tot voor een paar weken had ik dat probleem niet.
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Fri Nov 20, 2009 3:29 pm    Post subject: Reply with quote

Headerserver lijkt niet helemaal lekker te werken momenteel, wordt gezocht naar de oorzaak.

Via Nzb zou je de bestanden wel gewoon compleet moeten kunnen downloaden.

Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
breka



Joined: 11 Jan 2007
Posts: 2

PostPosted: Sat Nov 28, 2009 5:33 pm    Post subject: Reply with quote

Ik stel vast dat sedert 24/11/09 geen nieuwe headers binnenkomen van de binariesgroepen bij de newsserver News4.usenet4u.nl én er soms hele dagen van tussenuit vallen (ondermeer rond 14/11/09).

Daarnaast doet zich nog steeds het probleem voor van onvolledige headers die ik gelukkig nog kan ophalen bij de oude news3.usenet4u.nl, waar ik nog wat Gb heb staan.

Die oude server geeft wél de meest recente (volledige) headers weer.

Het vreemde is dat zowel Pnews als Usenet4U blijkbaar dezelfde server gebruiken die sedert juli 2009 serieus wat steken laat vallen. Het probleem doet zich namelijk voor bij beide providers die tot nu toe tot de beste van Nederland behoren.

Ik vind het vooral erg dat de service zo slecht is geworden omdat ik een payserver nam om volledige gegevens te kunnen downloaden.

Bij Pnews zijn ze nu blijkbaar bezig om een nieuwe server in gebruik te nemen. Zou in de loop van volgende week in orde moeten zijn.

Waarom is Usenet4U niet bij de oude server news3 gebleven? Die werkt meer dan ooit naar behoren.

Iemand enig idee wat er allemaal aan de hand is? Vooral omdat het nu toch al ongeveer vijf maanden aansleept.
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sat Nov 28, 2009 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

News3 staat in de VS en geeft dus te vaak snelheidsproblemen i.v.m de afstand.

Headerserver geeft problemen zoals staat aangegeven bij de server status, deze zal op korte termijn vervangen worden door een nieuw systeem. Voor zover bekend zijn deze problemen pas sinds kort, de 5 maanden die je aangeeft zijn hier niet bekend.

Tevens via Nzb kan je echter (zolang) gewoon volledig / compleet downloaden. Gebruik hiervoor www.binsearch.info / www.binsearch.info/groups.php

Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sat Nov 28, 2009 6:13 pm    Post subject: Reply with quote

Zie ook : http://www.usenet4u.nl/forum/viewtopic.php?t=133
Back to top
View user's profile Send private message
Tallica



Joined: 05 Dec 2009
Posts: 3

PostPosted: Sat Dec 05, 2009 1:10 pm    Post subject: Reply with quote

Is die nieuwe headerserver nu al actief of niet? Ik ondervind sinds gisteren dat er opnieuw geen nieuwe headers binnen komen.
Als ik headers opvraag komen de oude binnen maar geen nieuwe (dat was gisteren vandaag doet hij helemaal niets meer)

of bedoelen jullie dat die nieuwe server (status servers) dat hij nu maandag of dinsdag online gaat , omdat ik vind dat het al de hele week niet lekker loopt

Hopelijk komt dit op korte tijd in orde omdat ik daar toch redelijk veel gebruik van maak, en via binsearch en co alles gaan zoeken vind ik maar niets
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sat Dec 05, 2009 1:34 pm    Post subject: Reply with quote

Die is wel al actief alleen nog aan het vullen qua retentie, m.a.w staat helaas nog niet online voor gebruikt. Komt dus in orde, heeft helaas meer tijd nodig als gedacht. (waarschijnlijk ergens volgende week, staat nu nog teweinig op)

De huidige server werkt echter hier normaal momenteel, krijg gewoon recente headers binnen? (maak je cache eens leeg en probeer dan nogmaals)

Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Tallica



Joined: 05 Dec 2009
Posts: 3

PostPosted: Sat Dec 05, 2009 2:16 pm    Post subject: Reply with quote

Bedankt voor de snelle reactie, ik weet nu dat het niet aan jullie ligt wat betreft die nieuwe headers.
Het is raar ik krijg echt van geen enkele groep nieuwe headers binnen (zal wel aan mijn isp of iets dergelijke liggen?) ik probeer het later gewoon opnieuw.

Heb er wel vertrouwen in dat jullie nieuwe systeem in orde zal zijn Wink, nog nooit problemen gehad bij jullie

Bedankt

Edit : cache cleanen lijkt te helpen Embarassed


Last edited by Tallica on Sat Dec 05, 2009 2:26 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sat Dec 05, 2009 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

Reader verwijderen / opnieuw installeren?
Back to top
View user's profile Send private message
Tallica



Joined: 05 Dec 2009
Posts: 3

PostPosted: Sat Dec 05, 2009 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

Probleem opgelost, bedankt

Het was inderdaad mijn cache Embarassed Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group