Forum Index

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

slechte stabiliteit; ontbrekende delen

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> 4U Unlimited pakketten
View previous topic :: View next topic  
Author Message
paraplu



Joined: 24 Sep 2010
Posts: 2

PostPosted: Mon Sep 27, 2010 9:24 pm    Post subject: slechte stabiliteit; ontbrekende delen Reply with quote

Beste usenet4u,

ik maak sinds kort pas enkele dagen gebruik van uw usenet download dienst, maar moet vaststellen dat stabiliteit tegen valt. Elke 10 minuten krijg ik een abrupte down-spike in de download. Afgelopen zaterdag avond lag de download snelheid instabiel en relatief laag. Ook krijg ik vele 'article not found' meldingen bij oudere NZB's (rond de 300 dagen oud).
Mijn eerdere dienstverlener had deze problemen niet. Ik heb in de tussentijd geen instellingen veranderd.
Duidelijk een inschattingsfout aan mijn kant, en een probleem aan jullie kant.
Is het mogelijk om mijn toegezegde 6-maanden abbo te verbreken? Ik ben bereid om voor die enkele dagen 1-maand abbo te betalen. Als ik er maar vanaf kan komen want dit is niet wat ik wil.

Met vriendelijke groet,
Paul
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Mon Sep 27, 2010 10:40 pm    Post subject: Reply with quote

Problemen zijn hier niet bekend, mail naar support?
Snelheid is hier normaal (hou er rekening mee dat je hebt gekozen voor een pakket met een snelheid tot 15 Mbit) tevens zo goed als geen incompletes bij recente tests.

Usenet4u


Last edited by Usenet4u on Wed Sep 29, 2010 6:10 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Demirdas



Joined: 29 Sep 2010
Posts: 2

PostPosted: Wed Sep 29, 2010 5:25 pm    Post subject: Reply with quote

Ik dacht dat ik alleen het probleem had maar dat blijkt dus niet. Ik heb het zelfde probleem, normaal gesproken download ik dankzij usenet4u met 1800 kb/s. En nu blijft dat telkens dalen naar 1200, 1000, 600, en dan weer om hoog en weer laag. En ik kreeg met een nieuwe nzb ook article not found.

Ik heb het ook na gecheckt bij ziggo, en daar blijkt ook niks te zijn. En een vriend van mij heeft het zelfde probleem.. ik zou graag willen weten waar dit precies aan ligt..?

mvg,

Demirdas
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Wed Sep 29, 2010 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Geen idee, zo niet te beoordelen. Hier i.c.m Ziggo in iedergeval geen snelheidsproblemen, ook geen incompletes. Test wel altijd eerst of je Ziggo verbinding wel de correcte snelheid doorgeeft op het moment dat downloaden via je account trager gaat. (o.a via speedtest.bbned.nl)

* Reset modem / router, test tevens zonder router (rechtstreeks op modem)
* Indien draadloos test kabel / utp
* Test eens met een andere newsreader, Newsleecher / Alt binz / Sabnzbd+. (geen Beta versie!)
* Controleer tevens of een update van firewall / antivirus niet de problemen veroorzaakt, schakel deze dus om te testen tijdelijk uit.
* Wissel ook eens van poort, 80 en 119 en via SSL 443 en 563. (alle 4 testen)

Mocht dat niet helpen, mail dan naar support met alle relevante info en doorlopen stappen!

Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Demirdas



Joined: 29 Sep 2010
Posts: 2

PostPosted: Thu Sep 30, 2010 5:27 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb alle mogelijkheden die u heeft geadviseerd uitgeprobeerd. Geen hiervan heeft gewerkt. Ik heb ook een speed test uitgevoerd en heb hiervan een screenshot van mijn resultaat gemaakt.

http://www.freeimagehosting.net/image.php?3530987e61.jpg

De test heb ik meerdere keren gedaan, en het was telkens tussen de 17 en de 19MBps.

Ik vind het ook raar dat een vriend van mij de zelfde probleem kreeg één dag na dat ik het kreeg, en hij maakt ook gebruik van usenet.

mvg,

Demirdas
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Thu Sep 30, 2010 6:14 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, mail alle gegevens / relevante info naar support.
Back to top
View user's profile Send private message
paraplu



Joined: 24 Sep 2010
Posts: 2

PostPosted: Fri Oct 01, 2010 8:35 pm    Post subject: Re: slechte stabiliteit; ontbrekende delen Reply with quote

Nadat ik SSL poort 563 naar niet-SSL poort 119 heb veranderd schijnt het stabieler te gaan. Eens kijken hoe dit gaat performen.

PS: moest wel, want ik kon geen enkele connectie met 563 krijgen, rond vrijdag 8PM!

Met vriendelijke groet,
Paul
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Fri Oct 01, 2010 8:47 pm    Post subject: Re: slechte stabiliteit; ontbrekende delen Reply with quote

paraplu wrote:
Nadat ik SSL poort 563 naar niet-SSL poort 119 heb
PS: moest wel, want ik kon geen enkele connectie met 563 krijgen, rond vrijdag 8PM!
Paul


Wellicht een beta newsreader die niet goed / stabiel overweg kan met SSL? Vanuit onze kant maakt het immers niet uit welke poort u gebruikt.
Met Newsleecher 3.9 (Final) hier geen problemen met SSL via 563.

Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> 4U Unlimited pakketten All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group