View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
NeverSimple
|
Posted: Fri Nov 18, 2011 10:51 pm Post subject: Erg veel: 430 No such article |
|
|
Hallo UseNet4U,
Ik maak al enige tijd gebruik van jullie servers, meestal prepaid, soms een maandje unlimited.
Ik was bezig met een download toen mijn prepaid abo 'op' was. gezien de nog te downloaden hoeveelheid, besloten om een maandje 'unlimited' te nemen. Van de drie delen van een serie die ik wilde downloaden was deel 1 via mijn prepaid abo probleemloos binnen gekomen. Toen ik de volgende 2 delen wilde starten via het 'unlimited abo', kreeg ik letterlijk duizenden foutmeldingen:
Server:news4.usenet4u.nl SendCommand - Server Reports that a Post isn't on the server: 430 No such article
Feitelijk komt er niets binnen. En dan bedoel ik ook echt niets. Geprobeerd met een aantal andere downloads van globaal dezelfde ouderdom (ca 400/450 dagen): zelfde probleem. 'Jonge' downloads lijken wel goed te gaan.
Om dit te testen eens een prepaid abo genomen bij As en dezelfde downloads, die ook nu nog mislukken bij UseNet4U, geprobeerd: geen enkel probleem, zijn binnen met slechts een enkele 'missing article' fout.
Vergelijk tussen UseNet4U en As is op dezelfde computer, via dezelfde internetverbinding en hetzelfde programma (NewsBin Pro)
Hoe kan dit? Nogal teleurstellend. Is As echt zoveel beter of gaat er iets mis met jullie servers?
Vriendelijke groet,
Richard |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
|
Posted: Sat Nov 19, 2011 10:29 am Post subject: |
|
|
Hallo,
Melding doorgegeven, normaal gesproken is tot ~600 dagen goed te halen.
Bij zuke techinische problemen is het trouwens handiger als je deze direct naar support mailt.
Usenet4u |
|
Back to top |
|
 |
NeverSimple
|
Posted: Sat Nov 19, 2011 2:41 pm Post subject: |
|
|
Ok, wacht de reactie wel af.
Quote: | Bij zuke techinische problemen is het trouwens handiger als je deze direct naar support mailt. |
Tja ..., bij het forumindex staat duidelijk: "Voor al uw support / technische vragen.". Dus?
Is er trouwens een verbod op namen van concullega bedrijven? Vind het maar zozo dat je mijn post edit. Een regeltje onder de post met iets als "Last edited by Usenet4U" zou dan toch wel netjes zijn.
vr. Gr,
Richard |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
|
Posted: Sat Nov 19, 2011 4:35 pm Post subject: |
|
|
Storing staat nu aangegeven bij Status server. |
|
Back to top |
|
 |
NeverSimple
|
Posted: Sat Nov 19, 2011 4:41 pm Post subject: |
|
|
OK, bedankt voor het nazien. Hoop dat de storing vlot kan worden opgelost. |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
|
Posted: Tue Nov 22, 2011 1:13 pm Post subject: |
|
|
Als het goed is komen oudere bestanden weer beter binnen?
(wordt wel nog aan gewerkt..)
Usenet4u |
|
Back to top |
|
 |
NeverSimple
|
Posted: Tue Nov 29, 2011 1:15 pm Post subject: |
|
|
Net geprobeerd met een post van 430 dagen oud en inderdaad, het komt nu beter binnen. Dat wil zeggen dat er in dit geval ca 90 % binnenkwam, maar te weinig voor een bruikbaar resultaat, er miste teveel.
Direct daarna via mijn 'As' account geprobeerd: volledig binnen.
Er is dus zeker nog ruimte voor verbetering...
Richard |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
|
Posted: Tue Nov 29, 2011 1:47 pm Post subject: |
|
|
Vreemd, net hier zelf een testnzb laten draaien die momenteel gaat van 144 tot 713 dagen en die was >99+ % compleet.
Mocht je dit meer tegenkomen, mail dan even naar support met enkele voorbeelden / nzb's.
Usenet4u |
|
Back to top |
|
 |
|