Forum Index

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ik kan geen antwoord geven op artikels van een zeker auteur

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strandkruier



Joined: 14 May 2008
Posts: 3

PostPosted: Sat Apr 16, 2016 9:14 pm    Post subject: Ik kan geen antwoord geven op artikels van een zeker auteur Reply with quote

In een nieuwsgroep die over politiek gaat kan ik geen antwoord geven op de artikels van een bepaalde auteur in mijn nieuwslezer (Pan). Het lukt wel als ik gebruik maar van Google Discussiegroepen, waarin dezelfde nieuwsgroep is ingesloten (tekstgroep). Wel kan ik een antwoord geven op de andere gebruikers van de nieuwsgroep. Alleen met die éne auteur lukt het dus niet. Mijn replies voor hem worden niet in de groep opgenomen.
Ik heb de indruk dat voornoemde auteur een postingtechniek gebruikt die al bij voorbaat àlle reacties (van iedereen dus) op voorhand uitsluit. Ik heb wel zo'n vermoeden waarom hij dat doet. Het lijkt er sterk op dat hij een lastercampagne tegen mijn land (België) voert en dat hij niet gediend is van enige reply. Hij post een scheldtirade maar hij ontvlucht de dialoog. Ik vermoed dat hij dit doet omdat hij zijn artikelen ook crosspost naar andere nieuwsgroepen van zijn eigen land (Frankrijk) en ook in zijn eigen land is hij waarschijnlijk niet (meer) gediend van replies door zijn eigen landgenoten.
Dus: wat doet hij om dit effect te bereiken? Graag ook een mailtje terug naar strandkruier@gmail.com. Het ziet er een onmogelijke situatie uit maar zoiets ben ik nog nooit tegengekomen.

Norbert
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sun Apr 17, 2016 9:35 am    Post subject: Reply with quote

Helaas geen ervaring met Pan, ik durf niet te zeggen waardoor dit komt.
Als u via de header kunt inzien welke provider deze gebruiker heeft, kunt u daarheen een abuse bericht zenden om hier melding van te maken.

Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Strandkruier



Joined: 14 May 2008
Posts: 3

PostPosted: Sun Apr 17, 2016 5:10 pm    Post subject: Reply with quote

Dag, Usenet4u,

Ik kan jullie nù reeds mededelen dat ik hetzelfde probleem ondervind met een andere nieuwslezer (Agent) die mij, nà het verzenden van mijn replies, meldt dat mijn nieuwsserver geen follow-up heeft opgegeven gekregen. Mijn nieuwsserver lijkt dus niet te weten naar wààr hij mijn reply eigenlijk moet naartoe toesturen. Het lijkt er dus op dat, op één of andere manier, de opsteller van het artikel waarop ik wil reageren die follow-ups heeft afgesperd in de header van zijn eigen artikel. Ik maak nu, voor wat betreft mijn tekstberichten in de nieuwsgroep be.politics, wel geen gebruik van de Usenet4u-provider (enkel voor binaries), maar ik vrees dat ik bij jullie wel hetzelfde probleem zal tegenkomen.
Bekijk a.u.b. eens de berichten van een zekere (Franstalige) 'Pis' van de laatste dagen in de nieuwsgroep be.politics en probeer maar eens aan die kerel een willekeurig, zinloos antwoordje toe te sturen met een gewone standaard nieuwslezer. Ik vrees dat het jullie niet zal lukken. Jullie zullen hem wel gauw vinden want het is de enige die daar Frans praat. Die vent gedraagt zich heel vervelend op die nieuwsgroep want het laatste jaar heeft hij nog niets anders gedaan dan onder verschillende nicknames gepost.
Ik vermoed dat het nutteloos zal zijn om een klacht in te dienen bij zijn newsgroupprovider aangezien ik vermoed dat deze man zeer goed op de hoogte is van Usenet-infrastructuur en hij zal, als hij ooit geweigerd wordt door zijn eigen newsserver (aioe.org) gewoon van een andere gratis newsserver gebruik maken en zo blijft het spelletje duren. Zulke mensen zijn erger dan gewone trollen. De laatste jaren heeft hij nauwelijks antwoord gekregen van onze deelnemers maar dat houdt hem niet tegen om onze nieuwsgroep te blijven vervuilen. En als zulke persoon dan nog de technische vaardigheden heeft om replies af te grendelen dan is hij gewoon gevaarlijk, ook voor andere nieuwsgroepen. Dat zou Usenet zeker zelf moeten inzien.

Norbert
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group