Forum Index

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Problemen i.v.m. snelheid

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bitbyte



Joined: 29 Apr 2006
Posts: 3

PostPosted: Sat Apr 29, 2006 12:17 am    Post subject: Problemen i.v.m. snelheid Reply with quote

Na een vorige ervaring met betrekking tot Usenet was ik bijzonder geïnteresseerd omwille van de uitgebreidheid van files en de zeer degelijke snelheid (+- 1300 KB/s).
Na enkele dagen zoeken ben ik uiteindelijk bij Usenet4U terechtgekomen. Ik heb geopteerd voor een High Speed Pre-paid account omdat ik nogal gehecht ben aan mijn huidige snelheid (2500 KB/s, 20 Mbit) en dacht dat ik gemakkelijk 1000 KB/s kon behalen.
Tot mijn spijt haal ik op GrabIt maar snelheden van om en rond de 500 KB/s. Als ik dan Newsleecher gebruik zie ik dat ik wel 1000 KB/s haal en meer, maar mijn trial is inmiddels verlopen en dus kan ik hem niet meer gebruiken..

Weet U misschien hoe ik mijn snelheid kan trachten te verhogen (eventueel een ander programma aanraden, waarschijnlijk ligt het aan GrabIt zelf).

Met vriendelijke groeten,

Niels
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sat Apr 29, 2006 11:35 am    Post subject: Re: Problemen i.v.m. snelheid Reply with quote

Bitbyte wrote:
Na een vorige ervaring met betrekking tot Usenet was ik bijzonder geïnteresseerd omwille van de uitgebreidheid van files en de zeer degelijke snelheid (+- 1300 KB/s).
Na enkele dagen zoeken ben ik uiteindelijk bij Usenet4U terechtgekomen. Ik heb geopteerd voor een High Speed Pre-paid account omdat ik nogal gehecht ben aan mijn huidige snelheid (2500 KB/s, 20 Mbit) en dacht dat ik gemakkelijk 1000 KB/s kon behalen.
Tot mijn spijt haal ik op GrabIt maar snelheden van om en rond de 500 KB/s. Als ik dan Newsleecher gebruik zie ik dat ik wel 1000 KB/s haal en meer, maar mijn trial is inmiddels verlopen en dus kan ik hem niet meer gebruiken..

Weet U misschien hoe ik mijn snelheid kan trachten te verhogen (eventueel een ander programma aanraden, waarschijnlijk ligt het aan GrabIt zelf).

Met vriendelijke groeten,

Niels



Vreemd, normaal zit er weinig tot geen verschil tussen Grabit en Newsleecher. Qua snelheid maakt het voor onze server natuurlijk niet uit welk programma je gebruikt. Enige alternatief is de verschillende poorten proberen.

Echter het verschil in snelheid tussen de 2 programma's geeft wel aan dat er iets mis zit in je configuratie. Installeer Grabit anders een keer opnieuw?

Controleer tevens of je fireall / antivirus de snelheid niet beperkt! (sluit deze tijdelijk af om te testen)

Of kijk hier voor een alternatieve newsreader: http://www.binaries4all.nl/nieuwsreaders/


Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Bitbyte



Joined: 29 Apr 2006
Posts: 3

PostPosted: Sat Apr 29, 2006 10:41 pm    Post subject: Reply with quote

Hartelijk bedankt, na het wijzigen van de poort naar 80 download ik steevast aan +- 1500 KB/s Smile . Hopelijk blijft Usenet4U sterk gaan =)
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sun Apr 30, 2006 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Prima!


Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group