View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sneeky_1
Joined: 15 Nov 2006 Posts: 4
|
Posted: Wed Nov 22, 2006 9:30 pm Post subject: vertraging snelheid |
|
|
hallo
sinds vorige week is mijn snelheid gedaald.
ik ben bij telenet(belgie) en dat is een 20mbit/s lijn.
de snelheden lagen gemiddeld rond 1500kb/s , nu haal ik gemiddeld 400kb/s.
ik heb reeds naar telenet gebeld .De testen maakte uit dat de snelheid binnen de grenzen goed waren (dit kan ik bevestigen).Dus ligt het zoals gelezen in vorige topics aan de capaciteit van hun internationale verbindingen.Nu heb ik samen met de helpdesk van telenet een trace route gedaan en kwam tot volgend resultaat
Bezig met het traceren van de route naar news3.usenet4u.nl [66.250.146.191]
via maximaal 30 hops:
1 10 ms 7 ms 10 ms 10.50.0.1
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 45 ms 12 ms 12 ms 213.224.126.70
4 10 ms 12 ms 12 ms g3-0.core01.bru01.atlas.cogentco.com [130.117.14
.77]
5 16 ms 14 ms 15 ms p10-0.core01.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1
.158]
6 15 ms 15 ms 31 ms t1-4.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.7
4]
7 93 ms 96 ms 95 ms t3-3.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [154.54.5.12
2]
8 111 ms 99 ms 100 ms t9-3.mpd01.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.6.14
2]
9 100 ms 100 ms 100 ms v3495.mpd01.iad01.atlas.cogentco.com [154.54.5.6
2]
10 102 ms 118 ms 102 ms Newshosting.demarc.cogentco.com [38.112.21.238]
11 104 ms 102 ms 117 ms 66.250.146.191
De trace is voltooid.
C:\Documents and Settings\straffe>tracert news2.usenet4u.nl
Bezig met het traceren van de route naar vip1.news-service.com [212.104.200.12]
via maximaal 30 hops:
1 10 ms 10 ms 7 ms 10.50.0.1
2 * * 16 ms dD5E0FA41.access.telenet.be [213.224.250.65]
3 7 ms 10 ms 12 ms dD5E0FD59.access.telenet.be [213.224.253.89]
4 10 ms 14 ms 19 ms dD5E0FD62.access.telenet.be [213.224.253.98]
5 13 ms 14 ms 20 ms so-6-0-0-dcr2.amd.cw.net [195.2.2.73]
6 12 ms 15 ms 13 ms as0-dcr1.amd.cw.net [195.2.10.153]
7 17 ms 12 ms 15 ms amx-gw2.nl.dtag.de [195.69.145.211]
8 13 ms 13 ms 15 ms 212.184.26.70
9 14 ms 17 ms 16 ms vip1.news-service.com [212.104.200.12]
De trace is voltooid.
Nu zoals je kan zien als ik naar news3.usenet4U.nl trace ik een vertraging krijg.Als ik naar de news2.usenet4U.nl trace gaat het sneller.
Je kan waarschijnlijk wel zien dat ik een leek ben op dit gebied, maar zou ik via news2.usenet4U.nl wel sneller kunnen downloaden?
Kan usenet support hier iets doen?(dat er een andere route gebruikt word)
Of moet ik toch bij telenet zijn en weet ik weer hoelang het gaat duren voor ze dit probleem aanpakken?
mvg GK |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
Joined: 20 Feb 2005 Posts: 481
|
Posted: Thu Nov 23, 2006 9:39 am Post subject: |
|
|
De trace laat niks vreemds zien, alleen dat de route naar news3 langer is maar dit is logisch, deze server staat in de VS. (Het aantal MS gaat dan vanzelf omhoog)
Al de alternatieve poorten geprobeert? 7000, 8000 en 9000.
Elk van deze poorten (7000, 8000 en 9000) forceren een andere route (dan 119) naar deze server, voor het geval je provider een probleem heeft op een van deze routes.
Indien je op geen enkele route (4 stuks!) een goede snelheid behaalt zit het probleem simpelweg bij de capaciteit van de transitverbinding(en) van Telenet. Andere providers hebben immers geen probleem met een verbinding naar deze server.
Het zou trouwens wel een regiogebonden probleem bij Telenet kunnen zijn, niet iedereen lijkt hier last van te hebben.
Zelf haal ik met een 8 Mbit kabelabbo op een willekeurige poort 1000 KB/s (maximale snelheid van de verbinding) Met de server is dus niets mis..
Wellicht dat news2 sneller gaat, de route is immers korter, maar in dit geval durf ik geen garanties te geven..
Usenet4u
p.s we hadden je trouwens nog teruggemaild, maar je mailadres geeft elke keer onderstaande foutmelding:
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<kevin.grare@telenet.be>:
host smtp-telenet.telenet-ops.be [195.130.132.43]:
554 <kevin.grare@telenet.be>: Recipient address rejected:
User Unknown |
|
Back to top |
|
 |
sneeky_1
Joined: 15 Nov 2006 Posts: 4
|
Posted: Thu Nov 23, 2006 6:10 pm Post subject: |
|
|
Dank voor de reply.
Ik heb reeds een mail naar telenet gestuurd met het probleem.
greets KG |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
Joined: 20 Feb 2005 Posts: 481
|
Posted: Fri Dec 01, 2006 10:40 am Post subject: |
|
|
Update:
Prepaid klanten die een lage snelheid behalen op news.usenet4u.nl of news3.usenet4u.nl kunnen we eventueel overzetten naar onze nieuwe NL server (news4.usenet4u.nl)
Deze maakt gebruik van een andere route die wellicht een betere snelheid geeft voor o.a Telenet klanten.
Mail naar support voor meer details!
Usenet4u |
|
Back to top |
|
 |
sneeky_1
Joined: 15 Nov 2006 Posts: 4
|
Posted: Sat Dec 16, 2006 1:36 pm Post subject: |
|
|
hallo,
Ik heb deze week een telefoontje gehad van telenet in verband het probleem
.nu zoals ik verwacht had "het probleem ligt niet bij ons"
maar dit lijkt me goed nieuws van de nieuwe server.waar moet ik dat meedelen dat ik de nieuwe server wil proberen
dan ga ik nu men account activeren
greets sneeky |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
Joined: 20 Feb 2005 Posts: 481
|
Posted: Sat Dec 16, 2006 1:38 pm Post subject: |
|
|
Even een mail sturen naar support..
Fijn antwoord trouwens van Telenet, alle overige providers doen het dan zekers anders
Usenet4u |
|
Back to top |
|
 |
sneeky_1
Joined: 15 Nov 2006 Posts: 4
|
Posted: Sat Dec 16, 2006 1:51 pm Post subject: |
|
|
hoi
ik heb het bij de mededeling gezet van de bestelling
is dat genoeg?
of toch maar ff een mail schrijven?
greets sneeky |
|
Back to top |
|
 |
Usenet4u Site Admin
Joined: 20 Feb 2005 Posts: 481
|
Posted: Sat Dec 16, 2006 1:55 pm Post subject: |
|
|
Komt zo in orde..
Usenet4u |
|
Back to top |
|
 |
|