Forum Index

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

4U Unlimited - Newsgroepen met incomplete posts

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
roraima



Joined: 28 Jan 2008
Posts: 1

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 11:50 am    Post subject: 4U Unlimited - Newsgroepen met incomplete posts Reply with quote

Sinds een paar dagen (is al eens eerder gebeurd vorig jaar) krijg ik hele nieuwsgroepen waar 98% van de post incomplete is. Kijk ik met supersearch in newleecher dan staan ze compleet. Selecteer ik dan de resultaten dan kan ik de posts meestal completer binnenhalen dan als ik ze direct selecteer in de newsgroepen zelf.

Waar komen die incompletes vandaan.

Het maakt niet uit welke nieuwsgroepen die ik selecteer maar het ziet er naar uit dat groepen waar veel gepost wordt (a.b.multimedia bijv.) er meer last van hebben dan groepen waar minder gepost wordt.

Ik heb cache e.d. leeggehaald en dit helpt ook niet. Soms komen header ook compleet door en daarna weer niet.

Is er een probleem met de servers?
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Wed Jan 30, 2008 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Net even getest met Newsleecher 3.8, ik krijg de headers van a.b.multimedia gewoon compleet binnen? (of bedoel je wat anders?)

Installeer je reader volledig opnieuw en controleer dat je antivirus / firewall niet de boosdoener is van de corrupte files. (schakel deze tijdelijk volledig uit)

Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
u4u8jschmitz



Joined: 01 Feb 2008
Posts: 4

PostPosted: Fri Feb 01, 2008 5:41 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb sinds enige tijd precies hetzelfde probleem als Roraima. Herinstallatie van Newsleecher, alsmede uitschakelen van virusscanner en firewall lost het probleem niet op.
Kan een en ander misschien door de Internetprovider (HetNet - surfen en bellen) veroorzaakt worden? Er gebeuren geregeld gekke dingen met mijn internet- en telefoonverbinding.
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Fri Feb 01, 2008 8:26 pm    Post subject: Reply with quote

Zeer vreemd, noem eens een voorbeeld van een groep?
Back to top
View user's profile Send private message
u4u8jschmitz



Joined: 01 Feb 2008
Posts: 4

PostPosted: Sat Feb 02, 2008 3:58 pm    Post subject: Reply with quote

Het gebeurt met alle groepen, b.v. alt.binairies.mp3, alt.binairies.nl, alt.binairies.dvd.
Ik heb net het ophalen van de headers nog eens bekeken. Het blijkt nu dat het ophalen afgebroken wordt voordat alle headers binnen zijn. Bij alt.binairies.nl na 150.000 van de 1.250.000, bij alt.binairies.dvd na 904.746 van de 1.015.288 headers. Tevens blijkt de verbindingssnelheid zeer sterk te varieren: van 4 tot amper 2 Mb. Het viel me bij alt.binairies.dvd op dat de snelheid snel terugliep tot ca. 2 Mb waar het downloaden stil viel.
Ik heb ook nog een herstelpunt opgeroepen voor het moment waar alles nog normaal functioneerde. Het ophalen op dit tijdstip leverde ook incomplete bestanden op.
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sat Feb 02, 2008 6:44 pm    Post subject: Reply with quote

Net de headers van de a.b.mp3 gedownload en deze zijn gewoon 100 % compleet, test eens met een andere reader? (werk hier met NL 3.8 )
Heb het vermoeden dat eerder bepaalde software (na bijvoorbeeld een update hiervan)op je pc de boel corrupt maakt, deinstalleer eens je antivirus?


Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Sat Feb 02, 2008 6:52 pm    Post subject: Reply with quote

Even voor de mensen die veel headeren, via http://www.binsearch.info/groups.php kan je veel sneller door grote groepen bladeren.
Back to top
View user's profile Send private message
u4u8jschmitz



Joined: 01 Feb 2008
Posts: 4

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 1:46 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben nog steeds niet van mijn probleem verlost. Inmiddels lijken zich mijn verdachtmakingen t.o.v. HetNet te bevestigen. Als ik hun eigen nieuwsserver gebruik worden wel alle headers opgehaald. Ik zie ook dat het stokken van het ophalen bij hun server na een tijdje hersteld wordt en dat het ophalen voortgezet wordt, terwijl dat bij Usenet leidt tot afbraak van de verbinding.
Zijn er soms meer mensen die problemen hebben met de combinatie: HetNet surfen en bellen - Usenet4 U - Newsleecher of Ultraleecher - Windows XP ?
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 4:34 pm    Post subject: Reply with quote

Al eens getest via SSL (poort 563 i.p.v 119, SSL aanzetten in reader)?
Probeer ook eens een andere reader zoals Alt binz of Grabit.

Als trouwens je verbinding verbroken wordt, lijkt het me geen slecht idee om je internetprovider de verbinding eens door te laten meten. (Reset tevens je router / modem)


Usenet4u
Back to top
View user's profile Send private message
u4u8jschmitz



Joined: 01 Feb 2008
Posts: 4

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 8:30 pm    Post subject: Reply with quote

Bedankt. Met SSL en poort 563 zijn de problemen opgelost.
Back to top
View user's profile Send private message
Usenet4u
Site Admin


Joined: 20 Feb 2005
Posts: 481

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 9:23 pm    Post subject: Reply with quote

Toch iets van firewall / antivirus die nntp verkeer verstoord? (via ssl wordt immers het verkeer versleuteld)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Support All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group